sobota, 4 czerwca 2022

Z WIZYTĄ W GRODZIE KOPERNIKA i nie tylko :)

Wreszcie doczekaliśmy się wycieczki do Torunia i Malborka. Ta trasa była planowana kilka lat temu, jednak z powodu pandemii została wcześniej anulowana.

2 czerwca, około godziny 6.45 zgromadziliśmy się przed budynkiem szkoły, aby kwadrans później wyjechać do Torunia. Towarzyszyli nam: nasza wychowawczyni p. Agata, uczniowie klasy 7g z wychowawczynią p. Katarzyną Grabowską oraz p. Cecylia Łagutowska.

Wszystkim dopisywały humory, więc podróż minęła nam bardzo szybko.

Po Toruniu oprowadzał nas rewelacyjny przewodnik, który oprócz stylowego stroju odznaczał się niesamowitym poczuciem humoru. Zwiedziliśmy z nim Stare Miasto z wszystkimi jego zabytkami. Następnie zmierzyliśmy się z wyrobem pierników podczas warsztatów w tamtejszej piernikarni.

Kolejnym punktem pierwszego dnia wycieczki było nocne zwiedzanie Malborka, jednak wcześniej musieliśmy się udać do Grudziądza, gdzie zostaliśmy zakwaterowani na nocleg. Po wypakowaniu się z Grudziądza udaliśmy się do Malborka. Tam czekała na nas pyszna obiadokolacja, a potem pełne niesamowitych wrażeń nocne zwiedzanie Zamku Krzyżackiego.

Drugi dzień wycieczki był zarezerwowany na dalsze zwiedzanie Torunia - "zaliczyliśmy" planetarium, fort IV oraz Bunkier Wisław, w którym przeżyliśmy namiastkę nalotu bombowego.

Nie obyło się oczywiście bez McDonald's oraz czasu wolnego, kiedy to mogliśmy "pobuszować" w okolicznych sklepikach.

Wyczerpani, ale zadowoleni, wróciliśmy do Zambrowa około godziny 20.30.

Czekamy już na kolejny wspólny wyjazd :)